Volume en winstgevendheid op elkaar afstemmen? Dé oplossing: gelaagdheid binnen Google Ads

leestijd 2 minuten
25 augustus 2022

We horen het allemaal om ons heen: de prijzen stijgen.

In de supermarkt, aan de pomp, maar ook voor bedrijven stijgen de kosten.

Dit heeft als gevolg dat de marges steeds meer onder druk komen te staan.

Een gevaar voor elke ondernemer. Want je omzet kan nog zo hoog zijn, maar als je er onderaan de streep niks aan overhoudt heeft het geen nut.

Je winstgevendheid goed afstemmen binnen je campagnes is dus extreem belangrijk, ook binnen Google Ads.

Gelaagdheid binnen Google Ads is dé manier om volume en winstgevendheid op elkaar af te stemmen.

Zorg er altijd voor dat je een campagne opzet hebt waarbij rekening wordt gehouden met de verschillende fases in de funnel. Lees verder als je benieuwd bent hoe je dit kan doen.

Samen Super Slim groeien met digital marketing!

Met ons Growth Lab geven wij je toegang tot experimenten, resources, blogs en cases over digital groei voor slimme marketeers. Groeien door middel van marketing? Dit is je kans!

Niet elke zoekintentie heeft dezelfde plek in de funnel.

Iemand die “koelkast of vriezer” zoekt zit in een andere fase dan degene die “koelkast kopen” zoekt.

Zodra je begint met een account opzet / structuur is het belangrijk dat je de verschillende intenties meeneemt in je zoekwoordonderzoek. 

Naast de verschillende zoekintenties zul je ook merken dat de termen die wat hoger in de funnel zitten goedkoper zijn qua klikprijzen.

Wat ook wel logisch is, veel meer concurrenten zullen op de zoekopdrachten willen scoren in de Do-fase.

Door hier je campagnestructuur op aan te passen kan je je zichtbaarheid beter controleren.

De termen waar je het hoogste conversiepercentage hebt, wil je natuurlijk de meeste zichtbaarheid geven. Als je hier geen rekening mee houdt tijdens je set-up zal dit lastig worden om te doen.

Het kan erg helpen om dit uit te tekenen voordat je begint met de set-up. Mogelijk wordt het onoverzichtelijk wanneer je dit niet doet.

Daarnaast dwing je jezelf ermee om goed na te denken over de structuur.

Kun jij meteen aan de slag na het lezen van deze blog? Of begint het te tollen en zie je het nog niet helemaal voor je? Haak mij aan! Ik toets graag je campagnestructuur of plan een gesprek met je in om eens samen aan de tekentafel te gaan zitten. 

Meer over Guy

Online marketing evolueert continu, voorop blijven lopen is daarom essentieel en juist ook datgene wat het vak zo mooi maakt.

Guy Schepers
Lead SEA

Lees meer over