Goedkopere Google Ads-campagnes – Smart Lab #29

leestijd 2 minuten
25 juni 2020

Abonneer je nu op Smart Lab!

Bekijk alle Smart Lab video’s!

In de vorige aflevering hadden we het over Doel-ROAS. Maar er is nog een andere Smart Bidding-strategie die je eens moet proberen: Verbeterde CPC.

Deze strategie helpt je met het vinden van hét perfecte CPC-bod. Wij probeerden het uit, en zagen onze conversies aanzienlijk stijgen, en de kosten dalen.

Met Verbeterde CPC heb je meer controle over je bod per klik dan bij bijvoorbeeld Doel-ROAS.

Je geeft aan wat je gemiddeld uit wilt geven voor een klik. Als Google een veiling vindt waarbij de kans op conversie groot is, wordt het bod voor die veiling verhoogd. Andersom biedt je minder waarbij de kans op conversies kleiner is.

Voor een klant van ons, Slaapkenner Beunigen, gingen we van Handmatige CPC over naar verbeterde cpc. De gemiddelde kosten per klik lagen ietsje hoger, maar het aantal conversies is met maar liefst 74% gestegen. En het mooiste: de kosten per uiteindelijke conversie zijn met 40% afgenomen!

Bekijk ook eens aflevering 28, waarin we de Smart-Bidding strategie Doel-ROAS bespraken. Zeker voor Google Shopping-campagnes ook de moeite waard.

Dit was het weer. Vind je deze video’s over onze experimenten interessant? Abonneer je dan op ons kanaal. Tot de volgende keer! 

Abonneer je nu op Smart Lab!

Bekijk alle Smart Lab video’s!

Lees meer over