Retargeting via Dynamische Display met AI creatives

Specialisaties in deze case
  • +45% terugkerende gebruikers

  • +30% meer aankopen

  • +21% stijging in omzet

IVOL is een grote e-commercepartij die al jaren in de Twinkle100 staat. IVOL is met haar webshops actief in verschillende productcategorieën: van kantoormeubilair en rubbermatten tot trapleuningen en laptopkarren.

The challenge

Elk jaar staat IVOL voor een uitdaging tijdens de vakantieperiode: minder B2B-orders en afnemende omzet. Dit jaar nemen we het heft in eigen handen door te focussen op retargeting van bestaande klanten. We richten ons op twee grote B2B-shops en streven naar een omzetstijging van 10%. Want het potentieel is niet alleen voor nu belangrijk. Juist voor in de toekomst. Tijd om er (I)vol voor te gaan!

———————————————————————————————————————————-

Leren hoe jij in je werk écht efficiënter (en leuker) aan de slag kunt met AI?

Meld je gratis aan via de zwarte RSVP-knop in de Growth Lab.

How we beat it

Remarketing in een nieuw jasje. IVOL transformeert hun vakantie-uitdaging met een slimme full funnel retargetingstrategie. Dit bestaat uit nauwkeurige tracking via Server Side Google Tag Manager, strategische retargeting met Matched Market testing, en innovatieve AI-contentcreatie.

Om de incrementele waarde te bepalen, starten we met Matched Market testing. Op basis van conversiedata laten we ChatGPT twee gelijkwaardige groepen van 6 provincies maken. De retargeting zetten we in de helft van Nederland live.

Vervolgens onderzoeken we welke boodschap gebruikers over de streep trekt.

Ondanks het grote aantal producten, is visuele content geen uitdaging voor ons. Dat komt door onze AI workflow. Zo zijn alle productfoto’s direct inzetbaar.

Via onze RFM-analyse vanuit Magento-data identificeren we ‘slapende klanten’. De data segmenteren we en houden we up-to-date met een Python-script. We schudden de doelgroep wakker met de social tool Hunch. Maar ook andere segmenten bereiken we via dynamische retargeting. En met de kracht van herhaling in ons achterhoofd, mag e-mailmarketing via Klaviyo niet ontbreken. We herinneren o.a. aan bekeken producten en verlaten winkelwagens.

  • Server Side Google Tag Manager inzetten voor nauwkeurige tracking en behoud van advertentiecookies.
  • Matched Market testing toepassen om de meerwaarde van retargeting-campagnes aan te tonen.
  • AI-gestuurde content ontwikkelen met Stable Diffusion voor aantrekkelijke en effectieve visuals.
  • +45% terugkerende gebruikers

  • +30% meer aankopen

  • +21% stijging in omzet

Dit wil ik ook!