Bekijk de kosten en ROI van alle advertentiekanalen direct in Google Analytics. Dit kan eenvoudig met de Cost Data Importer van Fingerspitz. Speciaal ontwikkeld om bedrijven meer inzicht te geven in de kosten en opbrengsten per kanaal.

De voordelen van Cost Data Importer

  • Bekijk de werkelijke ROI van alle kanalen in het vertrouwde Google Analytics
  • Zoom in op de campagnedetails direct vanuit Google Analytics
  • Heralloceren van budgetten naar de meest waardevolle kanalen en producten
  • Maak snel rapporten in Google Data Studio met de resultaten van alle campagnes

Bespaar geld
Vergelijk de advertentiekosten van kanalen, zoom in op campagnedetails binnen Google Analytics, verdeel budgetten en maximaliseer bijvoorbeeld de Return On Ad Spend (ROAS).

Bespaar tijd
Rapporteer rechtstreeks vanuit Google Analytics (of Google Data Studio). Inloggen op alle kanalen om cijfers te controleren en te verzamelen is niet meer nodig.

Gegevens uit verschillende bronnen importeren

Cost Data Importer haalt automatisch de campagnegegevens (inclusief kosten, impressies en kliks) op van verschillende advertentieplatformen en stuurt deze door naar Google Analytics. In combinatie met bestaande conversiegegevens (doelconversies, offline conversies en e-commerce verkoop), krijg je direct inzicht in de CPA, ROI of ROAS van alle kanalen, campagnes, zoektermen en advertenties.

Wat hebben we nodig?

  • Toegang tot het Google Analytics-account
  • We gebruiken alleen officiële API’s
  • Toegang tot advertentieaccounts

Benut kostendata per kanaal in Google Analytics

Voor het uploaden van kostengegevens naar Google Analytics maken wij gebruik van Adverity. Adverity is een data intelligence platform (ETL) waarbij wij vanuit verschillende API-koppelingen data kunnen extraheren, transformeren en opnieuw inladen. Denk hierbij aan verschillende kanalen, zoals bijvoorbeeld Microsoft AdsFacebook AdsLinkedIn Ads en Criteo.

Cost Data Importer voor jouw organisatie?

Wil jij graag kostendata uit andere platformen eenvoudig kunnen inzien vanuit Google Analytics? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.