Google Analytics 4
Aan de slag met Google Analytics 4
Wacht niet langer, maar waag je aan Google Analytics 4! Door een afname in het gebruik van cookies én een toename in het gebruik van cross-device platforms, stapt Google over van Universal Analytics naar het flexibele, privacyvriendelijke GA4. GA4 werkt overschrijdend en is niet afhankelijk van cookies. Het gebruikt een event-based data model voor metingen.
Maak een property aan in Google Analytics 4 en ga aan de slag met het verzamelen van data.
Lees hier meer:
- De waarheid over Google Analytics 4
- Universal Analytics stopt vanaf 1 juli 2023
- Google Analytics 4: hoe in te zetten voor mijn organisatie?
- Hoe haal je inzichten en acties uit Google Analytics 4 insight cards?
Enhanced conversions
Nieuwe privacy maatregelen maken het adverteerders steeds moeilijker om consumenten te volgen en te targetten. Hierdoor verminderen de advertentieprestaties omdat niet alle conversies gerapporteerd worden. Google heeft met Enhanced Conversions, ook wel verbeterde conversies, hiervoor een privacyvriendelijke manier gevonden om conversies binnen Google Ads beter te kunnen meten.
Consent mode
In lijn met accurater meten binnen Google Analytics 4 en Google Ads, is door Google nu ook Consent mode beschikbaar gesteld. Door het eind van het cookie tijdperk is er namelijk minder data beschikbaar, met Consent mode kunnen we 10-15% meer conversies rapporteren, ook als iemand geen marketing toestemming heeft gegeven.
Hoe Fingerspitz voor jou te werk gaat?
Ook bij het analyseren van data is het belangrijk om te weten wát je precies wilt weten. Welke onderdelen van je site wil je onderzoeken? Welke doelen heb je? Wil je dat mensen contact opnemen, of is het doel dat mensen een product bestellen? Zodra we dit duidelijk hebben, kunnen we de programma’s gaan implementeren en inrichten. We verzamelen de data voor je en helpen je deze te interpreteren. Onze hierop volgende adviezen en actiepunten helpen je je site weer te verbeteren.
Voor onze klanten gebruiken meestal Google Tag Manager om bezoekersgedrag op een website meetbaar te maken. Vervolgens richten wij Google Analytics voor je in en stellen we belangrijke gebeurtenissen/events in via Tag Manager. Heb je specifieke doelen? Wij stellen het zo in, dat je deze gericht kunt meten.
Ook helpen we je om de verkregen data om te zetten in bruikbare informatie en concrete actiepunten. Die kun je weer gebruiken als uitgangspunt voor de aanpassingen aan je website en voor je online marketing activiteiten. Bovendien bieden we je periodieke rapportages, zodat je de prestaties van je website precies kunt volgen. Dat kan ook in een real time (op maat gemaakt) dashboard. Handig, toch?
Waarom klanten met Fingerspitz werken?
Wat wil je vandaag doen?
1. Jullie inschakelen als growth marketeers
Benieuwd wat onze experts voor jou kunnen betekenen? Plan een eerste (telefonische) kennismaking in en we komen er zo achter!
2. Meer weten over jullie aanpak
Het is ons doel om samen met onze klanten iedere dag 1% te groeien. Aan de hand van datagedreven inzichten, verrassende ideeën en slimme experimenten. Lees hier meer over growth marketing. Of word lid van onze Growth Lab community. En vergeet niet onze Growth Marketing Cursus!
3. Gewoon contact opnemen
Heb je een vraag over iets anders? Bel ons op 076-7630600 of stuur een berichtje via onze cases.