Binnen het Data & Automation team helpen wij organisaties stap voor stap op weg naar een datagedreven organisatie. Daarnaast worden de marketing teams ondersteunt bij technische vragen en implementaties.

Faciliteren, innoveren & automatiseren

Dat zijn de doelen van het team. Onze experts ondersteunen andere teams bij technische of complexe marketingvraagstukken. Daarnaast verkennen en ontwikkelen ze zelf nieuwe mogelijkheden en tools binnen de digitale marketing wereld. Dit betekende tot nu toe onder andere de geboorte van:

“We zetten effectief in op data om waarde toe te voegen voor Fingerspitz en onze klanten.”

Het stimuleren van data-gedreven werken

Binnen het Data & Automation team zetten we effectief in op data om waarde toe te voegen voor Fingerspitz en onze klanten. Daarbij zoomen we in op kansen en afwijkingen binnen de ‘marketing stack’ van de klant.

We geven advies en bieden ondersteuning bij het inventariseren, verzamelen, verrijken, verbinden, centraliseren, analyseren en benutten van data. Zo helpen we onder andere bij het inrichten van Google Tag Manager, A/B testing, dashboarding en het personaliseren van websites met het behulp van een Customer Data Platform.

We maken data actionable

Een aantal pijlers welke binnen het team van belang zijn bij het verbinden en inzetten van data zijn onder andere:

  • Attributing: zoals het modelleren welke factoren bepalend zijn voor succes (causal impact).
  • Predicting: zoals het voorspellen van aanvragen of aankopen.
  • Forecasting: zoals het voorspellen van vraag en capaciteit over tijd.
  • Segmenting: zoals het samenstellen van doelgroepen op basis van gedrag.
  • Recommending: zoals product of content aanbevelingen.

Hierbij ligt de focus op het stimuleren en faciliteren van data-gedreven werken. Vooral beslissingen en prioriteiten moeten in toenemende mate voortkomen uit data. Het team levert daarbij een bijdrage door data actionable te maken; wat moet wel en niet worden gedaan en waarmee wordt de grootste impact gemaakt?

Zelf slim aan de slag met data?

In een oceaan van ruim 7.000 tools in het MarTech-landschap de juiste oplossing voor jouw vraagstuk vinden? Onze specialisten helpen je er maar al te graag bij!

Jelmer Dingemanse
Manager Data & Automation